9.8.2018

Altaalla, jalkapalloa ja nähtävyyksiä Pattayalla

Thaimaan matkatarina jatkuu... En ole aiemmin malttanut istua koneelle, koska kesä ja kesäkelit ;)

Päivä 5 (sunnuntai 15.7.)

- Häiden jälkeisenä päivänä paistoi aurinko, joten hengailtiin Dusit Thani hotellin allasosastolla pitkällä kaavalla höpöttäen, lueskellen ja uiden.
- Päivän mittaan nähtiin muitakin suomalaisia häävieraita, joista suurin osa majoittui eri hotelleissa, mutta tulivat mielellään viettämään aikaa parempiin puitteisiin.
- Syötiin myös isommalla porukalla lounasta allasosastolla ja kerrattiin hääpäivän tapahtumia suomalaisten näkökulmasta.

Allasaluetta

Baden-Badenissa

Lasten altaassa on hiljaista

Lounaalla, myöhemmin tuli myös ruokaa pöytään :D

Mangopuun alla

Uhkaava taivas

- Altaalla lekottelun jälkeen päätettiin naisten kesken käydä kauneushoidossa ja itse otin jalkahoidon raspauksella ja kynsilakalla, jonka kokonaishinta oli 15e. Olo oli aika taivaallinen.
-  Illalla kokoonnuttiin vielä sulhasen vanhempien hotellihuoneeseen kilistelemään kuohuvaa isommalla porukalla ja veikattiin MM-jalkapallon kultaottelun tulosta
- Lopulta päivä huipentui hotellin loungebariin seuraamaan peliä isolta screeniltä. Tunnelma oli hyvä! Hotelli oli panostanut MM-kisohin, heillä roikkuivat eri maiden lippuviirit katossa, isolla taululla oli kooste koko kuukauden peleistä ja menustakin löytyi aiheeseen sopia naposteltavia.
- Pelin jälkeen painelin nukkumaan, mutta miehet olivat istuneet iltaa aamun pikkutunneille viskilasillisten merkeissä.

Kooste peleistä

Liput katossa

Loungebariin menossa

Game on!
Mangodrinkki (hotelleissa oli enemmän vaihtoehtoja alkoholittomissa drinkeissä, jotka taivaallisen hyviä ja raikkaita)

Päivä 6 (maanantai 16.7.)

- Päivään oli sovittu hääparin lahjaksi saama risteily suvun kanssa, mutta tuuli oli niin kova, että se peruttiin turvallisuuden vuoksi.
- Niinpä lähdimme katsomaan The Sanctuary of Truth temppeliä, jota oli kovasti kehuttu. Matka taittui kätevästi "avolavataksilla", josta oli hurja katsoa liikenteen sekamelskaa... Hinnassa taisi olla turistilisä n. 9e.
- Alue oli tehty turisteille eli temppelin lisäksi oli rakennuksen esittelyvideo, hevosten ruokintaa, elefanteilla ratsastusta, vuohien silittämistä, paja jossa entisöitiin puuveistoksia yms. Itse temppeli oli hieno ja ilman nauloja rakennettu. Kuvia olisi voinut ottaa loputtomiin.

"Avolavataksissa"

Panoramakuva

- Ilta oli viimeinen, kun sulhasen perhe oli kokonaisuudessaan paikalla, joten oltiin sovittu, että vietetään se yhdessä. Menimme taksilla keskustan läpi Pattayan näköalapaikalle (hotellista katsoen aivan lahden toisessa päässä ja keskusta ruuhkainen, mutta taksi siitä huolimatta ennalta sovittu 6e) ja sieltä suosituksia saaneeseen ravintolaan The Sky Galleryyn.
- Ravintola oli upealla paikalla ja palvelu sekä ruoka erinomaista. Tilattiin alkuun coctailit, useampi pääruoka, joita sai kaikki maistella ja loppuun vielä jälkiruoaksi jätskiä.

Näköalapaikalla

Selfie <3

The Sky Gallery

Alkudrinkki

Pattayalla rakastetaan valokuvaamista ja niin mekin heittäydyttiin mukaan...

Päivä 7 (tiistai 17.7.)

- Olo oli hieman haikea, kun muut suomalaiset olivat lähteneet jo kotiin ja osa jatkamaan lomaa saarille.
- Koska oli pilvistä (mutta edelleen +31 astetta), niin suuntasimme ilmastoidulle Central Marina ostarille. Söimme kahvilassa aamupalan, kierreltiin vaatekauppoja, tavarataloa ja sekatavarakauppoja, jossa kaikki maksoi 60 batia eli noin 1,50e. Tehtiin pieniä ostoksia.

Ostoskeskuksen opastetaulu

Hajuvesiä

Sekatavarakauppa Miniso, täällä oli kyllä eri hintoja

- Shoppailun jälkeen käytiin vielä allasosastolla, mutta alkoikin satamaan, joten ei viihdytty kauaa. Tosin sain pikkuisen huvittuneita katseita, kun makoilin vaan siellä +31 ja muutama vesipisara, joka suurin piirtein kuivui samantien iholle... Hulluja nuo suomalaiset xD
- Poikettiin myös hotellin loungebarissa ilmaisilla paikallisilla drinkeillä, jotka tehty teehen, oli aika erikoinen makuelämys... Samalla syötiin, kuunneltiin livenä pianomusiikkia ja kierrettiin vielä allasosaston kautta nukkumaan.

Drinksuille lähdössä

Tervetuliais teedrinkit (alkoholittomat)

Iltavalaistus

Huomenna julkaistuu sitten matkan viimeinen osa!

Jos kommentoimisen kanssa on ongelmia, niin valitse Kommentti nimellä: "Nimetön" ja kirjoita tekstisi perään oma nimesi :)

Kiitos, kun kävit blogissa <3 Kommentti ilahduttaa aina!