8.4.2015

Playa del Ingles 2/2

Gran Canaria, Playa del Ingles
28.3.-4.4.2015

Päivä 5

- Mies lähti aamusta sukellusretkelle
- Suuntasin altaalle, lähetin parit sähköpostit ja sain ensimmäisen matkalle otetun kirjan luettua loppuun
- Kävin myös kaupassa ja nautiskelin parvekkeella varjossa lounaaksi croisantteja yms.
- Olo oli jotenkin höntti ja kikatutti koko päivän makaaminen, joten sain miehen vielä innostumaan lenkille ja käytiin oikein juoksemassa!
- Lenkin jälkeen olo oli energinen ja suihkun kautta oli mukava lähteä espanjalais/ruotsalaiseen ravintolaan, jossa saatiin sen astisen reissun parasta kalaa, otettiin myös kannu Cavaan tehtyä sangriaa, nam
- Niin ja lenkin jälkeen oltaisiin käyty uimassa, mutta kello oli tasan 20 ja allasalue ikäänkuin kiinni, oltiin jo hyppäämässä veteen, kun Mallonen näköinen mies (Poliisiopisto leffasta) tuli meille tuimana huonolla englannilla kertomaan kellonajasta, eikä me sitten uskallettu tehdä sitä, mitä vanhempi pariskunta Tjäreborgin mainoksessa :P Tiedättekö sen?

Päivä 6

- Aamusta otettiin taksi uusimalla ostoskeskukselle El Tableroon
- Kauppoja oli sopivasti ja vaatteet olivat hinnaltaan huokeampia, kun Suomessa, joten meinasi lähteä mopo käsistä... Puseroita, mekko, housut ja laukku löytyi mm. Pull&Bearista ja Stradivariuksesta, Zarasta ei löytynyt tällä kertaa mitään. Oli kivaa, kun kerrankin sai miehen kauppoihin mukaan tekemään ostoksia, hassuteltiin pitkin poikin
- Välipalaksi herkuteltiin froyoa eli jääjogurttia kera omanvalintaisten lisukkeiden, mulla saksanpähkinää ja valkosuklaakastiketta
- Lopuksi poikettiin myös paikalliseen markettiin Hyper Dinoon, josta tuli ostettua tuliaisiksi suklaata (Cadbury Dairy Milk, niin hyvää, mutta hintavaa!), karkkia, aloe vera -tuotteita, vartalotuoksua ja sitruunarommia (yllättävän hyvää, kun sitä muutamassa ravintolassa saatiin digestiivinä)
- Tehtiin huoneessa lounaaksi runsaat kreikkalaiset salaatit kera tuoreen leivän, huippua, kun oli hyvin varusteltu keittiö käytettävissä, eikä tarvinnut itse tiskata
- Altaalla oltiin taas ja ilta hengailtiin huoneessa herkutellen. Oli tarkoitus lähteä vielä liikenteeseen, mutta miehelle iski mahakipu, mikä onneksi meni ohi nukkumalla (ehdin jo kieltäytymään siksi illaksi suukoista.. ;)

Päivä 7

- Viimeinen kokonainen päivä otettiin rennosti auringossa edellisen illan mahanpurujen vuoksi
- Osallistuin puolen tunnin mittaiseen vesiaerobiciin, mikä oli yllättävän tehokas ja sai yhden altaista kokonaan täyteen osallistujia
- Altaalla tuli nälkä ja mentiin hotellin seisovaan pöytään lounaalle, ruoka oli erinomaista ja vähän harmitti, ettei oltu sitä aiemmin hoksattu
- Lähdettiin taksilla vielä kerran dyyneille, mentiin Maspalomasin päähän, josta käveltiin laguunin viertä rantaan ja sitä pitkin dyyneille. Illemmalla siellä oli mukava liikkua ja paikallisia perheitä ja nuorisoa oli kokoontunut hengailemaan sekä nauttimaan auringonlaskusta näköalapaikalle
- Illalla vielä puettiin ykköset päälle ja päädyttiin kokeilemaan hotellin ala cartea, taivaallisen hyvää kalaa aiolin kera ja jälkkäriksi valitsin (onneksi!) suklaamoussea, joka muistutti rakenteeltaan hieman suklaakakkua ja tarjoiltiin mansikoiden, kermavaahdon ja suklaakastikkeen kera, elämäni paras mousse ja menee heittämällä jälkiruokien top3:een <3
- Viimeinen ilta kului hotellin livebändiä kuunnellen, sain miehen pyörähtämään tanssilattialle, drinkkinä toimi mansikkadaiguiri ja otettiin erä biljardiakin, jonka hävisin vaan ihan täpärästi!

Päivä 8

- Matkustuspäivän aamuna ehti vielä rauhassa aamupalalle, viimeisen kerran pulahtaa altaaseen ja pakkaamaan laukut
- Nauratti vähän, kun miehellä oli sellainen käsimatkatavaroihin sopiva laukku ja mulla isoin mahdollinen kovakantinen. Kikkailtiin tietty takas tullessa niin, että painavat meni miehen laukkuun ja mulle kevyet eli laukkuni jäi hilppasen alle 20kg
- Lento sujui mukavasti, vaikka olikin vähän myöhässä, kun jouduttiin Kanarian päässä odottelemaan nousulupaa. Ranskan päällä oli turbulenssia (ihan kamalaa käsien hikoilua, kun ei niin välitä lentämisestä) ja jouduttiin vieressä istuneen savonlinnalaisen nuoren naisen kanssa palaamaan vessajonosta kuplat otsassa paikoille. Sen jälkeen riittikin juttua loppumatkan ajan yksin matkustaneen himojuoksijan kanssa.

Kyllä Kanariaa voi suositella muillekin, kun eläkeläisille. Päädyttiin tähän paikkaan lämpöisyyden, turvallisuuden ja vähän paremman hotellin vuoksi. Monet olivat kohteessa jo ties monennettako kertaa ja ottivat urheiluloman kannalta. Harmitti, kun itse en ollut tajunnut ottaa kunnon urheiluvaatteita mukaan. Muutenkin mukana olisi saanut olla enemmän vaatetta, sillä joka päivä niitä meni melkein kahdet: kaupunki- ja ravintolavaatteet (+ rantamekko). Myös pitkäpunttisille ja -hihaisille oli käyttöä iltaisin. Kuitenkaan ei tullut kipeäksi, vaikka ekoina iltoina lähti lyhyessä mekossa syömään ja iho oli kananlihalla. Paikallisethan oli siellä toppatakit päällä ;) Suomalaisille tuo 21-28 astetta oli passeli, vaikka uimisen jälkeen oli aina hetken vilu, kunnes aurinko taas lämmitti ja tuli tuskaisen kuuma. Oltiin kyllä reissussa juuri oikeaan aikaan, kun kohteeseen luvattiin taas viilenevää tulevalle viikolle.

Loma oli onnistunut senkin vuoksi, kun tiesi, että kotipuolessa pärjätään koirien kanssa, erikoistilanteissakin. Oli ihana tulla kotiin, kun koiranhoitajat olivat hyväntuulisia, samoin tietty koirat, kuten aina, koti oli siivottu (!) ja luvattiin hoitaa toistekin meidän hulivilejä :) Iso kiitos teille kaikille!

Tämän reissun top 3:

* Pieni Venetsia
* Sunprime Atlantic View
* Shoppailu

... Vai olisiko pitänyt sanoa seura, romantiikka ja yhdessäolo :)

1. Oooi kuulostaa ihanalta! <3 Täälläkin on matkakuume nousussa, mutta kun ei me osata päättää, että minne me haluttas mennä.. :D

1. No sepäs siinä on, että kohteen valitseminen on vaikeaa... Meillä tosin ei ollut tähän vuodenaikaan kauheasti vaihtoehtoja, kun haluttiin lämpöistä, mutta lyhyttä lentoa. Ehkä tekin jotain keksitte ;D :D

2. Näyttääpäs ihanalta, vau! :-) Kelpaisi itsellekin tälläinen loma tähän väliin, sillä Suomen sää pistää välillä "vähän" tympimään..

Itse lomailin aikalailla samoissa maisemissa tuolla Gran Canarialla viime lokakuussa. Mustakin paikka oli oikein viihtyisä ja hieno, vaikka aluksi varoiteltiinkin, että mennään sinne eläkeläisten keskelle..:D

1. Kiitos, oli kyllä hyvä aika olla auringon alla, kun kuulemma viime viikolla oli uberkurjat kelit Suomessa. Oi, lokakuussa reissussa on varmasti ollut ihanaa! Täällä kun silloin jo alkaa olla pimeää ja sateista. Kanarialla tosiaan käy kaikenikäistä lomailijaa ;)

3. Ihana matkakertomus! Olet niin kauniskin vielä ja tekstistäkin oikein huokuu loman rentouttava vaikutus. :)
    Se on äärimmäisen tärkeää, että koirilla on luotettava hoitaja. muuten olisi omistajan matka pelkkää jännittämistä ja hermoilua.

1. Voi kiitos, tässähän ihan häkeltyy.. :) Totta, koirilla täytyy olla hyvät oltavat kotosalla tai muuten ei osaa nauttia reissusta!

Jos kommentoimisen kanssa on ongelmia, niin valitse Kommentti nimellä: "Nimetön" ja kirjoita tekstisi perään oma nimesi :)

Kiitos, kun kävit blogissa <3 Kommentti ilahduttaa aina!