7.4.2015

Playa del Ingles 1/2

Terveisiä Gran Canarialta, Playa del Ingelsistä!
28.3.-4.4.2015

Päivä 1

- Ihastuttiin hotelliin ja huoneeseen heti
- Väsyneinä ja nälkäisinä etsittiin helppo ravintola, joka oli italialainen ja syötiin rennosti pitsaa sekä maisteltiin ekat lasilliset sangriaa
- Ehdittiin vielä käydä ruokakaupassa ja pulahtaa uima-altaaseen, ennen allasalueen sulkeutumista
- Loppuilta surffailtiin, lueskeltiin ja herkuteltiin ylellisessä huoneessa (Huom! Meillä on ollut tapana aina aikaisemmin ottaa mahdollisimman edullinen hotelli)

Päivä 2

- Runsaan aamiaisbuffetin jälkeen suunnattiin kävellen kohti merta ja dyynejä
- Matkalla pysähdyttiin ottamaan kuvia lintuperspektiivistä, ihailtiin paikallisten koteja ja poikettiin kaupassa hakemassa lisää juomaa sekä miehelle lippis ja aurinkorasvaa
- Dyyneillä hiekka poltti ja samoiltiin dyynien poikki rantaan, missä törmättiin myös nakupuolelle, hups!
- Kaupasta haettiin lounaaksi tuoretta patonkia täytteineen, jota nautittiin ihanan isolla parvekkeella varjossa
- Käytiin myös altaalla ottamassa aurinkoa ja uimassa
- Illalla syötiin herkullisia tapaksia trendikkäässä espanjalaisessa ravintolassa

Päivä 3

- Nukuttiin pitkään ja vuokrattiin auto
- Hotellin respan suosituksesta kurvailtiin Puerto de Morganiin, jota Pieneksi Venetsiaksi kutsutaan (mua hirvitti matkalla vuoristoisella reitillä, kun porukka ajaa tosi kovaa ja tekee äkkijarrutuksia, lukemattomien tunneleiden kautta päästiin perille)
- Pieni Venetsia oli paratiisi meren äärellä; jylhiä kallioita, pieniä siltoja, värikkäitä taloja, satama, toinen toistaan herkullisempia ruokapaikkoja ja vaateliikkeitä
- Kuljettiin ympäriinsä, syötiin erinomaista kalaruokaa (kannattaa maistaa myös espanjalaisia perunoita kolmen eri kastikkeen kera), muttei jaksettu shoppailla, kun hellettä oli lähemmäs 30 astetta!
- Takastulomatkalla käytiin pyörähtämässä Puerto Ricossa ja muutamassa muussa pienemmässä kylässä
- Hotellille päästessä mies lähti vielä saaren korkeimmalle kohdalle ajelemaan ja ihastelemaan maisemia (onneksi en lähtenyt mukaan, sillä olisin kuulemma ollut ihan kauhuissani siellä..).
- Sillä välin lilluttelin taas altaalla

Päivä 4

-Herättiin aikaisin, aamupalalla oli ihanan rauhallista ja taustalla soi toinen toistaan suloisempia rakkauslauluja...
- Suunnattiin autolla pääkaupunkiin Las Palmasiin, tarkoitus oli mennä rannalle ja vähän shoppailemaan, palauttaa auto ajoissa ennen, kun vuokra-aika umpeutuu
- Matkalla alkoi pilvistyä ja kohteessa oli paljon viileämpää, kun Inglesissä, joten suunnattiin ostoskeskukselle, ihan liian vähissä vaatteissa
- C&A:ssa mun minihametta mulkaisi suomalainen mies vaimoineen ja oli pakko alkaa heille selittään, että tultiin etelästä ja siellä on helle, ollaan ostamassa pitkähihaisia, kuulemma pääkaupungissa oli ollut vaan yksi aurinkoinen ja lämmin päivä koko viikon aikana
- Ko. liikkeestä ja Bershkasta löytyi kivoja paitoja, mekkoja ja laukku
- Loppupäivä meni taas rennosti altaalla
- Illalla suunnattiin vähän parempaan ravintolaan ns. fine diningia, palvelu ja laatu oli erinomaista, mutta maut liian erikoisia meille, jälkkäri sentään upposi
- Käytettiin ekan kerran taksia ja se oli todellakin edullista 3-5€/suunta

1. Ai että, miten ihanan aurinkoisia ja rentouttavia kuvia! Teillä on ollut ihana loma, laatuaikaa parhaimmillaan <3
    Ja hyvin valittu kohde, kun kelit oli noin mainiot :-)

1. Kiitos, hyvä säkä kyllä kävi, että kelit suosi! Kun esimerkiksi Teneriffalla viikko ennen oli asteita vaan +16 :/

2. Ihania kuvia! Niin voi aistia sen rennon lomafiiliksen, josta olette saaneet nauttia :) Ja mikä upea nainen noissa kuvissa on, varsinkin jälkimmäinen on kuin jostain katalogista, vautsi;)

1. Kiitos ja kiitos <3 Ilman meikkiä tuli hengailtua kyllä koko reissu... ;)

3. Upeita kuvia! Saitte luonnollisesti voimaa taas arkeen ja puuhasteluun koirien ym. kanssa.
    Terv, Eija ja Manu

1. Kiitos, kyllä tuo lämpöisessä olo aina auttaa jaksamaan arjessa! :)

4. Vautsi. Ihania kuvia. Kateeks käy. Teillä on kyllä ollut loisto loma kaikella tapaa.

1. Voi kiitos! Ei muuta, kun reissua suunnittelemaan ;)

Jos kommentoimisen kanssa on ongelmia, niin valitse Kommentti nimellä: "Nimetön" ja kirjoita tekstisi perään oma nimesi :)

Kiitos, kun kävit blogissa <3 Kommentti ilahduttaa aina!