Tervakoskella pyörähdettiin kehässä, eikä erinomaiset unetkaan auttaneet, EH napsahti jälleen kerran. En osannut kovin hyvin arvioida kehän alkamisajankohtaa ja olin kuvittelut, että jokunen pentukin pyörähtää kehässä ennen meitä, joten olin vasta ehtinyt ottaa Nemon boksista ja pari kertaa juoksuttaa edestakas, kun se oli jo menoa.

Jännitykseni tarttui varmaan Nemoon ja seisominen paikallaan tuotti hankaluuksia. Tuomarin tullessa kohdalle, poika hilpasi häntä katsomaan... Meillä ei ollut mitään superherkkua mukana, mikä varmaan vaikutti siihen, ettei Nemo seissyt niin hyvin, mutta juoksuttaessa sitten ei onneksi pomppinut juuri yhtään. Juokseminen meni kuulemma suhteellisen hyvin ja pöydälläkin oltiin melkein neljällä jalalla koko ajan, muttei siinäkään montaa sekuntia paikallaan. Tuomari arvosteli jännästi koirat pöydällä, eikä perinteiseen tyyliin maassa tuomarin pöydän edessä. Lisäksi mies liikkui välillä sihteeriin päin ja taas pöydälle päin ja aina, kun hän lähestyi Nemoa, oltiin kun lentoon lähdössä :P Varmaan oli kuitenkin hyvää treeniä tämäkin! Tällaisen arvostelun antoi serbialainen Dakic Rade:

Very strong built male, in general appearance a bit high, nice strong head, correct bite, nice neck, correct angulations, tailset a little bit low, the coat could be better prepared for the show, I would like to see a better movement of behind ugs. 



"Ihan just mä lipasen sua"

Rakenteen vahvuudesta olin tyytyväinen, sillä olen huomannut, että Nemolle on tullut selvästi lihasta muutaman kuukauden sisään. Liekö säännöllinen agilitytreeni aiheuttanut sen ja tietysti myös ikä. (Vaihdettiin muuten nyt ruoka vähän energiapitoisempaan sorttiin.) Oikeanlaiset kulmaukset lämmitti myös, sillä aikaisemmin niistä on tullut sanomista ja se on ilmeisesti ollut mun ihan omaa mokaa, kun olen asetellut Nemon näytille jalat suorana takana...


Rankan päivän jälkeen isin kaikkuun...

Nemo tekee tuttavuutta poliisikoira Rexin kanssa